fbpx
Telefon
zwrotny

Legalne zatrudnienie w Niemczech od 10 lat

Jaka aktywność fizyczna jest zdrowa dla seniorów?

Aktywność fizyczna jest bardzo wskazana dla ludzi w podeszłym wieku. Pozwala im zachować lepszą mobilność, hamuje procesy starzenia się organizmu, a także pozytywnie wpływa na kondycję mózgu. Dowiedz się, jakie rodzaje sportu są odpowiednie dla osób starszych oraz jaki wpływ wywierają na ich zdrowie.

 

Zalety aktywności fizycznej seniorów

Choć może zabrzmieć to trywialnie, ale jednak warto zacząć od, wydawałoby się, oczywistego stwierdzenia, że regularna aktywność fizyczna pozwala starszym osobom przez dłuższy czas zachować lepsze zdrowie. Jakie korzyści płyną dla seniorów z uprawiania umiarkowanego sportu?

 

Zapobieganie chorobom

Starzejący się organizm jest bardziej narażony na występowanie chorób. Siedzący tryb życia niestety pogłębia te tendencje, ponieważ w żaden sposób nie podnosi odporności i sprawności organizmu. Regularny ruch pomaga zapobiegać między innymi takim chorobom jak:

  • choroby sercowo-naczyniowe,
  • udar mózgu,
  • cukrzyca typu 2,
  • nadciśnienie tętnicze,
  • rak piersi i jelita grubego,
  • nadwaga i otyłość.

 

Zwiększenie mobilności

Aktywność fizyczna pozwala również seniorom na dłuższe zachowanie mobilności mięśni i stawów. Jest to również metoda na zahamowanie naturalnego dla starzenia się organizmu procesu obniżania się masy mięśniowej. Seniorzy, którzy podejmują ruch fizyczny, dłużej są w stanie sprawnie poruszać się i zachować samodzielność.

 

Zapobieganie bólom

Regularny ruch jest również sprzymierzeńcem w walce z bólem. Mowa tu przede wszystkim o dość często występującym w podeszłym wieku bólu przewlekłym.

 

Lepsze samopoczucie

Ruch fizyczny jest naturalnym antydepresantem. Pomaga zachować lepsze samopoczucie, zapobiega wahaniom nastroju oraz zaburzeniom snu, jakie często występują w podeszłym wieku.

 

Jak powinna wyglądać aktywność fizyczna seniorów?

O zaletach aktywności fizycznej powinny przekonywać seniorów bliskie osoby lub np. opiekunka osób starszych. Zaczynać należy od krótkich i mało intensywnych treningów, a w przypadku osób prowadzących siedzący tryb życia, u których już zauważalny jest spadek mobilności, najlepszym początkiem będzie ograniczenie siedzenia – może zabrzmieć to dziwnie, ale tak jest, chodzi tu o zwiększenie swojej aktywności, np. samodzielne sprzątanie mieszkania czy spacer wokół domu.

Intensywność aktywności należy stopniowo zwiększać, ale oczywiście na miarę możliwości seniora. Dzienna dawka aktywności tlenowej powinna wynosić co najmniej 10 minut.

 

Jakie sporty są odpowiednie dla osób starszych?

Seniorzy powinni decydować się na aktywność fizyczną, która jest bezpieczna i nie obciąża nadmiernie ich organizmów. Przygodę z ruchem dla zdrowia można rozpocząć od spacerów i marszu (również z użyciem kijków nordic walking). Jeżeli stan fizyczny na to pozwala, odpowiednie będą również jogging oraz jazda na rowerze. Bardzo zdrowe, ponieważ mało obciążające zdrowie są ćwiczenia aerobikowe w wodzie oraz pływanie. Ze względu na naturalny spadek mięśni, wskazane są również ćwiczenia oporowe, np. z lekkimi hantlami. Wykonywane co najmniej dwa razy w tygodniu pomagają w utrzymaniu lub nawet wzroście masy mięśniowej.

Zapewniamy legalne zatrudnienie
Atrakcyjne zarobki, bonusy i premie
Współpraca z największymi partnerami w Niemczech
Zakwaterowanie
i wyżywienie
Indywidualny dobór ofert (nie narzucamy)
Zwracamy koszty
podróży
Nie pobieramy opłat za pośrednictwo
Praca na zastępstwo lub na nowe zlecenie
Pracodawca Godny Zaufania

Pracodawca Godny Zaufania

„Pracodawca Godny Zaufania” to inicjatywa zapoczątkowana w 2009 roku. Jej podstawowym celem jest promowanie wśród pracodawców odpowiedzialnej, zgodnej z normami europejskimi polityki pracowniczej i polityki socjalnej. Przez kilka lata udało się nagrodzić największe polskie firmy bardzo często realizujące ciekawe i przynoszące znakomite rezultaty programy skierowane do pracowników.

Czytaj więcej

Jednym z warunków otrzymania pracy jako opiekunka dla seniora w Niemczech jest przygotowanie poprawnie wykonanego zdjęcia. Na jego podstawie często seniorzy wybierają osobę, która będzie się nimi zajmować. Co zatem warto w takiej fotografii uwzględnić?

  • Nie może być to zdjęcie z wakacji
  • Nie może przedstawiać Ciebie w trakcie rodzinnej uroczystości
  • Nie musi być wykonane przez profesjonalnego fotografa (możesz wysłać zdjęcie zrobione telefonem)
  • Najlepiej, aby osoba na zdjęciu stała przodem
  • Zawsze wskazany jest lekki uśmiech 😉 (osoby uśmiechnięte częściej są wybierane do pracy)

Jeśli macie pytania dotyczące wykonania zdjęcia, to zapraszamy do kontaktu z nami.

Konik