Magdalena Kopacz, założycielka i właścicielka Centrum Językowego Konik z Głogowa udzieliła inspirującego wywiadu magazynowi Law Business Quality. Opowiada w nim, jak pasja, pracowitość i otwartość pomagają w rozwoju firmy.
Początki Centrum Językowego Konik
Magdalena Kopacz opowiada, że na początku działalności Centrum Językowe Konik było szkołą języków obcych (Pani Magdalena w wykształcenia jest germanistką), jednak zakres jego działalności rozszerzył się znacząco już po roku istnienia. Firma zawdzięcza to kursantom, którzy prosili Panią Magdalenę o pomoc w znalezieniu pracy w Niemczech. Służąc pomocą, znalazła ona pole do rozwoju firmy – od tamtej pory miała pomagać znaleźć zatrudnienie najpierw pielęgniarkom, a teraz opiekunkom osób starszych, które chcę wyjechać do Niemiec.
Charakterystycznym znakiem rozpoznawczym firmy jest nazwa „Konik”, która to wzięła się z drugiej po pracy pasji Pani Magdaleny, jaką są właśnie konie. Firma może pochwalić się zgranym i ambitnym międzynarodowym zespołem, który liczy trzydzieści osób pracujących w Polsce i trzy osoby w Niemczech.
Pasja motorem napędowym biznesu
Pani Magdalena opowiada w wywiadzie, że Centrum Językowe Konik powstało z pasji do uczenia i pomagania innym osobom. Swoją pasję definiuje ona jako nieustanny rozwój, który zresztą pomógł rozwinąć działalności firmy od szkoły językowej aż po agencję zatrudniającą opiekunki osób starszych w Niemczech. Właścicielka Centrum Językowego Konik nie twierdzi jednak, że prowadzenie biznesu bez pasji jest niemożliwe. Niesie jednak ze sobą pewne konsekwencje, takie, jak m.in. problemy z motywacją i brak pomocy dla zespołu od strony zaangażowanego szefa.
Bliscy źródłem inspiracji i siły
Pani Magdalena wspomina również o tym, że siłę do pracy i rozwoju Centrum Językowego Konik dają jej także najbliższe osoby – partner, dzieci, reszta rodziny, przyjaciele, współpracownicy a także zwierzęta, których w jej domu nie brakuje. Nasza szefowa czerpie z nich inspirację do bycia coraz lepszą osobą dla bliskich i coraz lepszą szefową dla wszystkich pracowników swojej firmy.
Warto polegać na intuicji
Pani Magdalena Kopacz wspomina w wywiadzie także to, że wierzy w kobieca intuicję i często kieruje się nią w czasie dokonywania życiowych wyborów. Musi być ona jednak podparta wiarą w to, co się robi, kreatywnością i ciężką pracą. Według Pani Magdaleny ważne jest, aby każdy robił to, w czym czuje się najlepiej i był przy tym konsekwentny, nieugięty i stale zmotywowany. Właśnie takimi słowami nasza szefowa definiuje swoją receptę na sukces.